wtorek, 4 marca 2014

Matka idealna to ja!


W naszym społeczeństwie panuje przekonanie, że bycie matką jest spełnieniem największych marzeń każdej kobiety. W pismach dla kobiet w ciąży i młodych matek czytamy, że w ciąży mamy czuć się wspaniale, seksownie i zrezygnować z wszystkiego na rzecz tego cudu, który mamy okazję nosić pod sercem 9 miesięcy.



Masz mdłości? Super! Pamiętaj, że to najcudowniejszy czas Twojego życia.
Puchną Ci nogi? Super! Pamiętaj, że to najcudowniejszy czas Twojego życia.
Nie możesz spać w nocy? Super! Pamiętaj, że to najcudowniejszy czas Twojego życia.
Ledwo się ruszasz, a mały lokator przewraca Ci bebechy? Super! Pamiętaj, że to najcudowniejszy czas Twojego życia.

Później poród.
O bólu zapomnisz, tyle kobiet rodziło to i Ty dasz radę! Cesarka?! Dasz radę naturalnie. Mój syn też był duży, do tego ułożony pośladkowo i urodziłam naturalnie... (co z tego, że później 2 tygodnie leżałam w szpitalu, bo tak popękałam. O bólu zapomnisz!)

Karmienie:
Kobiece piersi są stworzone tylko po to, aby wykarmić dziecko. Naturalne karmienie jest najlepszym sposobem żywienia niemowląt. Jak to nie masz mleka?! Każda matka ma! Nasze dzieci nie mają kopyt, aby karmić je mlekiem krowim! Co z Ciebie za matka, że faszerujesz swoje dziecko mlekiem modyfikowanym - przecież to sama chemia!
Tylko nikt nie widzi wylanych łez przez matki, które pokarmu nie miały, które pierwsze dni życia dziecka spędziły daleko ze względu na stan zdrowia swój czy maleństwa. Nikt nie musi słuchać płaczu swojego głodnego dziecka. I nikt nie czuje tego co matka w momencie, gdy wszystko robi dobrze, mleko jest, ale dziecko nie chce ssać piersi.

Jak to dziecko nie śpi z Wami? Przecież potrzebuje bliskości matki!
Śpi z Wami?! Przecież to niebezpieczne. Później ciężko będzie odzwyczaić.

Nadal karmisz piersią?! Przecież on już ma pół roku. Będzie ciężko odzwyczaić!
Karmiłaś tylko 3 miesiące?! Twoja wygoda jest dla Ciebie ważniejsza niż zdrowie dziecka!
Daj mu roladki. Zobacz jak patrzy. On na pewno chce! Gluten? Jaki gluten?! Moje dziecko od razu jadło wszystko i nic mu nie ma! A mleko i ser byś mu mogła już dać. Co z tego, że jest obciążony ryzykiem alergii i go wysypuje...

Nie sadzasz go na nocnik? W tym wieku już powinien przynajmniej próbować.

Co Ty narzekasz, że nie spał cały dzień i ciągle płakał. Przecież śpi w nocy, więc nie masz prawa narzekać.

Jak to nie wracasz do pracy?! My się nim chętnie zajmiemy.
Jak to, już wracasz do pracy?! Przecież on jest taki malutki. Potrzebuje matki!


Jestem matką idealną! Pół ciąży marudziłam, jak mi źle i ciężko. Urodziłam przez cesarskie cięcie, bo Mateusz był duży i mogło być ciężko, a moja cudowna pani doktor nie chciała ryzykować. Od urodzenia karmię mlekiem modyfikowanym. Moje dziecko od urodzenia śpi w łóżeczku, a od drugiego miesiąca życia we własnym pokoju. Moje dziecko zazwyczaj przesypia całą noc, a ja narzekam. Moje dziecko jak tylko jest okazja spędza czas z tatą. Moje dziecko mając 6 dni zostało z ciocią w domu, bo mama musiała jechać do urzędu. Moje dziecko zostaje u dziadków lub cioci, a rodzice idą do kina lub teatru (albo pojeździć na desce). Moje dziecko rzadko nosi czapkę. Moje dziecko rzadko w zimę jeździło w wózku opatulony po sam nos. Moje dziecko miało tylko parę razy rękawiczki. Moje dziecko jest lizane po twarzy przez psa. Moje dziecko dzieli się chlebem z psem.

Moje dziecko jest szczęśliwe, bo ma szczęśliwych rodziców!
Moje dziecko ma idealną matkę, bo jest dla niej całym światem. Mimo że matka nie rezygnuje z siebie i swoich pragnień.

13 komentarzy:

  1. Brawa i ukłony za ten tekst! moje zdanie znasz ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) a zdanie masz podobne :)

      Usuń
    2. Kochana jedyna różnica to to, że Lena z nikim nie zostaje. Została tylko raz jak byliśmy na weselu. Teraz pewnie też zostanie w czerwcu na wesele ale na poprawiny już pójdzie z nami.

      Usuń
    3. Zdaję sobie sprawę. My mamy na szczęście ciocię. U dziadków już mniej chętnie go zostawiam. Chociaż 15 marca idziemy z ciocią i wujkiem do teatru więc Mati z kuzynką zostają u babci.

      Usuń
  2. Jak ja kocham Twój punkt widzenia (i to wcale nie dlatego, że mam taki sam... no dobra, dlatego). Też zostawiamy Alka jeśli jest taka potrzeba, też karmię go mm ponieważ mój pokarm się wyszedł po miesiącu z czymś, też staram się go nie przegrzewać... Tylko czasami to boli jak ktoś z boku rzuci pytanie... "a czemu?".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A temu, że to Twoje dziecko i chcesz go wychować po swojemu! Jako matka najlepiej znam swoje dziecko, wiem czego mu trzeba (czasem można zwatpic jak płacze kolejną godzinę) i jak zachowuje się w niektórych sytuacjach. Po ostatnim spacerze w czapce zimowej Mateuszowi wróciła ciemieniucha. Więc już jest schowana. Teraz cienka czapka, kaptur lub z gołą głową.

      Usuń
    2. Też się chętnie zimowej czapki pozbędę, Alek tak się w niej ostatnio na spacerze spocił, że masakra :/ Tylko ja mam problem - moją mamę i dziadka dyszących mi nad karkiem.

      Usuń
    3. U nas moi rodzice nic nie mówią. A teściowie przestali. Wystarcza tekst, że tak ma być.

      Usuń
    4. Fajnie, że tak się dało ich spacyfikować... Moich za bardzo nie idzie :/

      Usuń
  3. To ja chyba też zaliczam sie do idealnych, tylko ze chcialabym wrocic już do pracy wtedy to byłabym w 7 niebie, ale niestety redukcja pracowników a wychowawczy mnie chroni jeszcze. Nie karmilam dzieci bo moje mleko szkodzilo chłopca, a jak mam okazje oddaje maluchy stesknionym dziadkom i porywam męża na randke.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każda matka jest idealna dla swojego dziecka :)

      Usuń
    2. Dopóki nie dorośnie potem się słyszy: czemu nie jesteś brunetką? czemu nie umiesz latać,grać w piłkę, chodzić na szczudłach? czemu nie jesteś taka owaka???? Zaczyna się szkoła zaczynaja się porównania...

      Usuń
  4. Bardzo dobry tekst ! Matka zawszę wie najlepiej co jest dobre dla jej dziecka.
    Aniela jest na cycu do tej pory (ma prawie 2 lata) wkurza gadanie ze tak długo a czemu a po co. Ja nie mam serca jej odmawiać widocznie tego potrzebuje i tak sukcesem jest to ze zasypia na noc ze cyca.
    Ludzie zawsze gadają, zawsze jest źle, zawsze coś znajdą żeby nam matką pokazać że jest coś źle. nie wiem czy celowo czy przypadkiem.

    OdpowiedzUsuń

Twój komentarz będzie widoczny po zatwierdzeniu.
Niecenzuralne i obraźliwe treści nie będą publikowane.