piątek, 26 grudnia 2014

Słownik Młodego!

 Matuś skończył 18 miesięcy. Buzia mu się nie zamyka. Postanowiłam więc spisać słowa, którymi aktualnie się posługuje.

Obowiązkowe:
- Mama
- Tata
- Baba/Babcia
- Dziadzia/Dziadek
- Cioci
- Teta - Tequila nasz pies
- Ati/Ja - czyli Mati/ja


- mniam
- pić
- papa
- baja
- ciap-ciap - kąpiel
- ciu-ciu/ciuwa - pociąg
- ato/auto/ata
- jojo - auto jadące na sygnale
- ciapa - koparka
- trrr - traktor
- kotka - kotek
- ketki - kredki
- katka - kaszka
- bana- banan
- aba - żaba
- pupa
- kupa
- mania - myszka Mickey i Minnie
- tatka - ciastka
- apa - czapka
- oko
- naśladuje zwierzątka: krowa - muu, pies - ałał, kotek- miaaa, koń - haha, owca - beee, kura - koko.
- niee
- nie ma
- oć - chodź
- teć - cześć
- pać - patrz
- jedzie
- aaa - oznacza, że chce jesć
- powtarza imiona Ania, Kasia, Ika
- bam - jak coś upadnie
- hajo - halo do telefonu

Ma też wyrazy, których nie potrafimy zinterpretować :) np. "tikatika"

Czasem zdarza mu się łączyć wyrazy. Potrafi powiedzieć "Tata nie ma", albo "oć mama".





3 komentarze:

  1. No ja bym dodał:
    Sisiak
    Jaja
    Kuwa
    To
    :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Może Tika to zegar? chociaż mi to trochę zalatuje tik-takami ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na zegar mówi podobnie do prawidłowej nazwy ;) a tic-taków na oczy nie widział ;) to chyba będzie to najczęściej powtarzane słowo, którego nie da się zrozumieć ;)

      Usuń

Twój komentarz będzie widoczny po zatwierdzeniu.
Niecenzuralne i obraźliwe treści nie będą publikowane.